13.9.2017

Sociální sítě

Facebook, Twitter, Instagram a další, to jsou sociální sítě, fenomén dnešní doby. Mají vůbec nějaký vliv na marketing a tedy i na výdělek vašeho projektu?

Sociální sítě

Sociální sítě a jejich vliv

Boom, tedy rozvoj sociálních sítí máme za sebou a dnes už jsme v době, kdy přinesly jisté zklamání. Dle prognóz měly být hlavním prvkem pro hodnocení webu a jejich vliv měl být čím dál tím vyšší. Nicméně jak začínal stagnovat rozvoj a chuť k používání, tak se začalo i hodnocení přesouvat trošku jiným směrem. Správné využití sociálních sítí má samozřejmě pozitivní dopad na projekt, ale ne zcela zásadní.

Jak sociální sítě ovlivňují internetové projekty

Dvojím způsobem – jednak nepřímo pomocí zpětných odkazů, které ze sociálních sítí dostáváte, a jsou hodnoceny jinak, než odkazy běžné, a pak také mají určitý potenciál pro získávání zákazníků, i když menší než např. PPC kampaně nebo přirozená návštěvnost.

Jak sociální sítě používat

Především je nutné si uvědomit, že sociální sítě jsou o zajímavé komunikaci s lidmi. Nelze předpokládat, že pouhým založením profilu na Facebooku něco získáte. Tím méně využitím jeho reklamního systému, když nevíte, jak ho správně využít. Hodně firem se dalo strategií nákupu “mrtvých duší”, tedy fanoušků z neaktivních profilů, které marketingové agentury prodávají. Tento způsob reklamy ale nemá prakticky žádný vliv na Váš projekt. Pokud chcete využít sociální sítě na vydělávání, pak si musíte stanovit strategii, jak zaujmout potenciální fanoušky, a hlavně vyhradit čas nejen na umísťování zajímavých reklam, ale především na komunikaci, která může být často i na ostří nože.