13.9.2017

SEO analýza

Většina lidí se pod zkratkou SEO představuje umění doslova “obelhat” vyhledávač tak, aby konkrétní stránky ukazoval na předních pozicích. Tak to ale není, SEO je uměním přesvědčit vyhledávač, je váš web je dost dobrý na to, aby ho zobrazovat.

SEO

Jak zjistit, že váš web je dost dobrý?

Pokud čtete tyto řádka, tak s největší pravděpodobností nebude. Pokud by byl, máte obrovskou návštěvnost, spousty klientů a vyděláváte milióny. Správně určitě dobrý web na 100% dokáže jenom vyhledávač. My ostatní to dokážeme pouze odhadovat na základě zkušeností a neustálým vzděláváním se v oboru.

A nastupuje SEO analýza

V tomto bodě je přesně vhodný čas na tzv. SEO analýzu, tedy kompletní zhodnocení vašeho internetového projektu, ze které vyplyne, jak moc je váš web dobrý pro konkrétní vyhledávače. Správná SEO analýza odpovídá nejen na otázku “jestli je web dobrý”, ale také “co udělat pro to, aby byl dobrý”.

Můžete si SEO analýzu udělat sami?

Ano, pokud jste specialistou pracujícím min. 10 let v oboru, měli byste to zvládnout. V opačném případě to nepůjde. V nejjednodušším pojetí taková analýza musí zohledňovat několik desítek, spíše pak stovek faktorů, včetně použití různých specializovaných hodnotících služeb, které stojí nemalé peníze.

Budete SEO analýze rozumět?

Exsitují dva typy SEO analýzy, první se dělá pro marketingového specialistu, který dokáže podle ní rovnou provést změny, druhá pro majitele projektu, aby věděl, co se zhruba bude muset s projektem udělat a kolik to bude stát. Není to z důvodu, že by se s vámi autor analýzy nechtěl podělit o své názory, ale bez potřebných znalostí vám fakta nic neřeknou.

Co musí analýza obsahovat?

Je to poměrně jednoduché…

  1. Shrnující hodnocení projektu
  2. Doporučení postupů, jak dosáhnout lepších výsledků
  3. Cenové zhodnocení postupů

V praxi pak platí pravidlo “čím více investuješ, tím více získáš”. Je to stejné jako když si někdo otevře krámek uprostřed lesa, může mít sebelepší zboží, ale zisky budou minimální.