3.9.2017

PPC kampaně

PPC kampaně jsou základním stavebním kamenem vyhledávačů, ať už se jedná o Google nebo Seznam. Bez nich by nemohli existovat, protože se jedná o jejich hlavní zdroj příjmů a díky tomu se také všemožně snaží lidem, kteří PPC kampaně využívat, pomoci různými nástroji nebo přímo konzultacemi specialistů zdarma.PPC kampaně jsou základním stavebním kamenem vyhledávačů, ať už se jedná o Google nebo Seznam. Bez nich by nemohli existovat, protože se jedná o jejich hlavní zdroj příjmů a díky tomu se také všemožně snaží lidem, kteří PPC kampaně využívat, pomoci různými nástroji nebo přímo konzultacemi specialistů zdarma.

PPC

Co to vůbec PPC je?

Pokud někdo neví, co to vůbec PPC kampaň je, tak se jedná o formu reklamy, která je založena na soutěži mezi inzerenty. Dejme tomu, že prodáváte rohlíky (dnes je možné vše) a chcete získat potenciální zákazníky z vyhledávačů na své stránky. Proto si zaplatíte reklamu na jednom z vyhledávačů (obvykle v našich podmínkách Seznam nebo Google) a nastavíte si např., že cena potenciálního zákazníka (tedy člověka, který klikne na reklamu) je 1 Kč. Pokud  nikdo jiný na stejnou frázi, tedy rohlíky, neoptimalizuje, jste první ve vyhledávání na toto slovo a za každého člověk, který klikne na vaší reklamu se odečte 1 Kč.
Pokud se do systému přihlásí váš konkurent, zadá si, že jeho cena zákazníka jsou 2 Kč, začne se zobrazovat před vámi. To může vést až k cenové válce, kdy se u některých frází vyšplhají náklady na jednoho potenciálního zákazníka až na několik desítek, výjimečně set korun. Vítězí ten, kdo to zvládne ufinancovat a nezkrachovat.

Dá se PPC používat i při nízké ceně za klik?

Ano, jde o to, že frází, na které optimalizujete, je při nejmenším ve vašem odvětví několik stovek nebo i tisíců a konkurence je nedokáže efektivně prokrýt. Platí také to, že ne každé slovo vám přinese zákazníka, u některých slov se např. zákazník stane 1 ze 100 návštěvníků, u některých 10 ze 100 a u některých třeba 50 ze 100. To nezjistíte, dokud to nevyzkoušíte.

Je lepší si PPC kampaně spravovat sami?

Pokud máte dostatečné množství znalostí i zkušeností (obvykle postačí 10 let praxe), případně si můžete dovolit platit internistu se stejnými vlastnostmi, pak ano – vyplatí se vám PPC kampaně obhospodařovat vlastními silami. Pokud ale to není z nějakého důvodu možné, pak je lepší tuto službu tzv. outsourcovat, tj. předat jí externí společnosti, která se o ni bude za předem domluvených podmínek starat.

Jak si správně vybrat agenturu pro PPC?

Na trhu i na různých inzertních serverech najdete stovky agentur, jak poznáte, že je to ta pravá? Jednoduchá odpověď je – těžko. Máte v zásadě 2 možnosti. První z nich je zaplatit si nestranného technického konzultanta s příslušnými znalostmi, který Vám při výběru pomůže. Druhá možnost je pak orientovat se podle těchto pravidel, kdy danou agenturu:

  • agentura se nezeptá ani na předmět vašeho podnikání a už vám udělá nabídku
  • agentura se nezajímá o předchozí průběh PPC kampaní a jejich výsledky
  • agentura se neptá pro jaký vyhledávač chcete PPC kampaně použít
  • agentura vám nepředstaví plán, jak to vše bude probíhat
  • agentura se okamžitě vrhne na samotný proces bez předchozí komplexní analýzy projektu